שוק התקשורת הישראלי: סיכום שנה ותחזיות לעתיד
שנת 2019 לוותה בהתפתחויות רבות בשוק התקשורת הישראלי, כשהבולטת מכולן היא חדירתם חסרת-התקדים של שירותי התוכן המקוונים, המקומיים והבינלאומיים, אל תוך שוק הטלוויזיה הישראלי. שירותי תוכן אלו הפכו לשחקנים מרכזיים בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, זאת לצד נטפליקס, אשר כניסתה לשוק הישראלי מוערכת נכון לסוף שנת 2019 בכ-25% ממשקי הבית.
שינויים אלו מעוררים אתגרים משפטיים ורגולטורים משמעותיים: בעוד שהפצת תכנים באמצעות כבלים או לוויין כפופה לרגולציה מקיפה ורחבה, שירותים דומים המופצים באמצעות רשת האינטרנט, כגון סלקוםTV או Netflix אינם כפופים כלל לרגולציה מכוח חוק התקשורת או חוק הרשות השנייה (אלא רק להוראות הדינים הכלליים כגון הגנת צרכן, לשון הרע, או הגבלים עסקיים).
לקריאת עדכון הלקוחות המלא של מחלקת מדיה ותקשורת לחצו כאן!