המאמר שייך לקטגוריה:עסקאות ותיקים

היזם ישראל קרויזר הגיש עתירה לבג"ץ בדרישה למנות מנהל מיוחד לרשת החינוך העצמאי

26.05.2024

 

משרדנו מייצג את היזם מר ישראל קרויזר, בעתירה שהגיש לבג"ץ כנגד משרד האוצר, רשמת העמותות, היועצת המשפטית לממשלה ועמותת החינוך העצמאי. העמותה מפעילה מאות מוסדות חינוך חרדיים, והיא ממומנת על ידי המדינה בהיקף של שני מיליארד ש"ח בשנה.

העתירה מתבססת על חשדות חמורים לחדלות פירעון ואי סדרים כלכליים נרחבים ברשת, הממומנת במלואה מתקציב המדינה בהיקף של כ-2 מיליארד שקל בשנה. מר ישראל קרויזר הציג ראיות לכך שהרשת נמצאת בגירעון עצום של כ-350 מיליון שקל, מעבירה תשלומים בלתי חוקיים תוך הפרה של כללי רכש ופוגעת בזכויות עובדיה.

העתירה שהגשנו דורשת שורה של צעדים משמעותיים: 

  • מינוי מנהל מיוחד: אנו מבקשים מבג"ץ למנות גורם חיצוני ובלתי תלוי שיהיה אחראי על ניהול הרשת ועל הבראת מצבה הפיננסי. מינוי זה נועד להבטיח ניהול תקין ושקוף, ולמנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.
  • הקפאת תקציבים: העתירה דורשת להפסיק לאלתר את העברת כספי ציבור לרשת עד לקבלת "אישור ניהול תקין", המעיד על ניהול תקין ועל יכולת פיננסית. צעד זה נועד למנוע העברת כספים נוספים לרשת כל עוד קיימים חשדות חמורים בנוגע לניהולה.
  • הגברת פיקוח: אנו מבקשים להגביר משמעותית את הפיקוח על הנעשה ברשת החינוך העצמאי, על מנת להבטיח שקיפות ושימוש ראוי בכספי ציבור. הגברת הפיקוח תתרום לחיזוק האמון הציבורי ברשת ותמנע הישנות מקרים דומים בעתיד.

לכתבה בכלכליסט לחצו כאן.