בית המשפט קבע: חברת התעופה האירית ריינאייר תפצה את כל הנוסעים לישראל ומימנה החל משנת 2015
ביהמ"ש המחוזי אישר תביעה ייצוגית נגד חברת התעופה האירית ריינאיר, שהגשנו בשם שני נוסעים, מר אמנון סומך וגב' שירלי מעוז.
במסגרת התביעה טענו לקוחותינו (שטיסתם בריינאיר בוטלה), כי החברה לא סיפקה להם שירותי סיוע הכוללים בין השאר לינה, הסעה ומזון, משום שהם בחרו לרכוש כרטיס חלופי בחברה אחרת.
לקוחותינו טסו עם ריינאיר לפולין, אך גילו שהחברה ביטלה את טיסת החזרה שלהם זמן קצר לפני ההמראה. כתוצאה מכך, הם נאלצו לרכוש כרטיסים חלופיים בחברת תעופה אחרת, שהמריאה יום למחרת, ללון בבית מלון בפולין ולדאוג לעצמם למזון, משקאות ותחבורה.
ריינאיר סירבה להחזיר להם את ההוצאות, בטענה שרכישת כרטיסים חלופיים מנתקת את הקשר המשפטי בינה לבין הנוסעים ומונעת מהם את הזכות לקבלת שירותי סיוע (מלון, ארוחות, משקאות, תחבורה, תקשורת).
כבוד השופטת חנה קיציס קבעה כי חובתה של ריינאיר לסייע לכלל הנוסעים בנסיבות אלו, בין אם בחרו לטוס עמה ובין אם בחרו לשוב לארצם באמצעות חברה אחרת.